Sommerkirke

I den første uge af skolernes sommerferie, holder vi sommerkirke for skolebørn fra 1. til 7. klasse fra hele Holbæk kommune. Sommerkirken er et samarbejde mellem Tveje Merløse Kirke, Skt. Nikolai Kirke og Kirkerne i Vipperød, og foregår på skift et af de tre steder. Rammerne har været forskellige, men der er altid sang og musik, kreative aktiviteter og masser a f sjov og hygge.

Flere år har vi skrevet en musical som børnene har haft fire dage til at lære. Der skal både læres sange og replikker, syes kostumer og laver rekvisitter. Torsdag eftermaddig holder vi et brag af en forestilling for forældre og andre interesserede.

Andre år har været kreauger over et bestemt tema med en afsluttende fernisering.

Et år havde vi middelalderuge og lavede mad over bål, snittede pilgrimsstave, støbte tinkors, flettede bælter og meget andet.

Hvad der kommer til at ske til næste år vil tiden vise.